Dersin Adı | İç Mekan Tekstilleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 450 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İç mekânlarda kullanılan tekstil lifleri, döşemelik kumaş, halı, perde, banyo ürünleri ve diğer ev tekstilleri hakkında temel bilgileri geliştirerek seçilen mekâna göre bir ev tekstili tasarlayabilmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders serigrafi ve dijital baskı teknikleri ile ilgili temel bilgiler verir. Ayrıca ev tekstili trendlerine göre tasarlanan kumaşların iç mekâna uygulamasını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | İç mekânda kullanılan tekstil liflerinin sınıflandırılması, Liflerin fiziksel, mekanik ve kimyasal özellikleri. Ev Tekstili Tasarım Projesi, desen seçimi. | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, 515S. (Chapter 2). Dianne R. Jackman, Mary Dixon, Jill Condra, The Guide To Textiles For Interiors, Canada 2003, 233S. (Chapter 4) |
3 | İç mekânda kullanılan tekstil liflerinin sınıflandırılması, Liflerin fiziksel, mekanik ve kimyasal özellikleri. Ev Tekstili Tasarım Projesi, tek renk serigrafi baskı. | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, 515S. (Chapter 2) Dianne R. Jackman, Mary Dixon, Jill Condra, The Guide To Textiles For Interiors, Canada 2003, 233S. (Chapter 4) |
4 | İç mekânda kullanılan tekstil lifleri: Pamuk Ev Tekstili Tasarım Projesi, tek renk serigrafi baskı. | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, 515S. (Chapter 2-3) Dianne R. Jackman, Mary Dixon, Jill Condra, The Guide To Textiles For Interiors, Canada 2003, 233S. (Chapter 5) |
5 | İç mekânda kullanılan tekstil lifleri: Keten ve jüt. Ev Tekstili Tasarım Projesi, tek renk serigrafi baskı. | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, 515S. (Chapter 3) Dianne R. Jackman, Mary Dixon, Jill Condra, The Guide To Textiles For Interiors, Canada 2003, 233S. (Chapter 5) |
6 | İç mekânda kullanılan tekstil lifleri: İpek, yün ve spesiyal lifler. Ara sınav projesi. | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, 515S. (Chapter 5, 12) Virginia Hencken Elsasser, Textiles:Concepts and Principles, New York 1997, 339S. Phyllis G. Tortora, Understanding Textiles, New York 1992, 636S. Dianne R. Jackman, Mary Dixon, Jill Condra, The Guide To Textiles For Interiors, Canada 2003, 233S. (Chapter 5) |
7 | İç mekânda kullanılan tekstil lifleri: Rejenere lifler. Ev Tekstili Tasarım Projesi, ev tekstili trendleri. | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, 515S. (Chapter 12) Dianne R. Jackman, Mary Dixon, Jill Condra, The Guide To Textiles For Interiors, Canada 2003, 233S. (Chapter 5) |
8 | İç mekânda kullanılan tekstil lifleri: Sentetik lifler. Ev Tekstili Tasarım. | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, 515S. (Chapter 5, 12) Dianne R. Jackman, Mary Dixon, Jill Condra, The Guide To Textiles For Interiors, Canada 2003, 233S. (Chapter 5) |
9 | Perdeler. Ev Tekstili Tasarım Projesi, iki renk serigrafi baskı. | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, 515S. (Chapter 5, 12) Dianne R. Jackman, Mary Dixon, Jill Condra, The Guide To Textiles For Interiors, Canada 2003, 233S. (Chapter 11) |
10 | Döşemelik Kumaşlar. Ev Tekstili Tasarım Projesi, sunum paftalarının tasarımı. | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, 515S. (Chapter 5, 12) Dianne R. Jackman, Mary Dixon, Jill Condra, The Guide To Textiles For Interiors, Canada 2003, 233S. (Chapter 11) |
11 | Sunumlar | |
12 | Final projesi, Dijital baskı | Nelly Rodi, Home Textile Trend Book 1-17 s. |
13 | Final projesi, Dijital baskı | Nelly Rodi, Home Textile Trend Book 1-17 s. |
14 | Final projesi, Dijital baskı | Nelly Rodi, Home Textile Trend Book 1-17 s. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Dianne R. Jackman, Mary Dixon, Jill Condra (2003). The Guide To Textiles For Interiors, Canada , ISBN 1-895411-97-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Arthur Price- Allen C. Cohen (1994) J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, 515S. ISBN 1-56367-004-6 Virginia Hencken Elsasser, Textiles:Concepts and Principles, New York 1997, 339S. ISBN 0-8273-7686-3 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999. ISBN 978-3-8085-6225-3 Phyllis G. Tortora (1992). Understanding Textiles, New York, 636S. ISBN 0-02-421195-8 Mary Humphries, Fabric Glossary, USA 1992, 291S. ISBN 0-13-334971-6 Jan I. Yeager, Lura K. Teter-Justice, Textiles For Residental and Commercial Interiors, New York 2000, 522S. ISBN 1-56367-178-6 Julie Parker, All About Silk, Fabric Reference Series, Volume I, USA 1997, 92S. ISBN 0-9637612-0-X Julie Parker, All About Cotton, Fabric Reference Series, Volume II, USA ISBN 0-9637612-3-4 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | 1 | 14 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | |||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | |||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | |||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | |||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest